Spis obiektów wg miejscowości:


 A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  R  S  T  U  W  Z  #  odznaki 

PIOTRY /WP/ - lubuskie i wielkopolskie na rowerze, dł. 63,4 km

Pszczew - Borowy Młyn - Rybojady - Trzciel - Świdwowiec - Jabłonka Stara - Piotry - Łowyń - Świechocin - Silna - Pszczew - Szarcz - Pszczewe


7-4-4942020-08-1563,4 km03:46:300,399 km
lp. data dystans czas aktywny pod górę

◄◄

 


►►

 


To moja pierwsza 60-tka w życiu – lepiej późno niż wcale. Wyjeżdżając z Pszczewa w stronę Borowego Młyna, po lewej stronie minąłem pozostałości po cmentarzu żydowskim, który oficjalnie został zamknięty w latach ’70 XX wieku. Do Trzciela prowadzi prosta droga przez las długości około 15 km. Po drodze przeciąłem rzekę Obrę oraz przejechałem przez niedużą wieś Rybojady, w której zlokalizowany jest jedyny na tej trasie sklep spożywczy. Trochę dalej w Rybojadach minąłem cmentarz katolicki, gdzie ilość grobów nie przekracza ilości palców u człowieka.

Wyjeżdżając z Trzciela kieruję się do Jabłonek Starych, gdzie po drodze mijam kolejny żydowski cmentarz, a raczej jego pozostałości. Przed wjazdem do Starych Jabłonek wita mnie aleja dużych starych lip będąca pomnikiem przyrody.

Ze Starych Jabłonek pomknąłem przez las do Piotrów i z Piotrów również przez las do Łowynia. W Łowyniu skierowałem się do Silnej, by zobaczyć zabytkowy budynek dawnej stacji przeprzęgowej dyliżansu konnego na trasie Warszawa – Poznań – Berlin – Hamburg. Swego czasu w zajeździe nocował sam Chopin. Dalej trasa prowadzi z Silnej do Pszczewa i dalej do Szarcza, gdzie za wsią drogą przez las dotarłem do punktu startu OW "Karina" – licznik wskazał 63,3 km.


TRZCIEL /LS/ - Kościół Rzymskokatolicki
św. Wojciecha

JABŁONKA STARA /WP/ - aleja lipowa

JABŁONKA STARA /WP/

PIOTRY /WP/

PIOTRY /WP/ - centrum

PIOTRY /WP/ - stary pocztowy trakt

źródło: Turysta 50+
2020-08-15

▲ top


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz