Spis obiektów wg miejscowości:


 A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  R  S  T  U  W  Z  #  odznaki 

ZIELOMYŚL /LS/ - lubuskie na rowerze, dł. 50,2 km

Pszczew - Zielomyśl - Nowe Gorzycko - Wierzbno - Lubikowo - Lubikówko - Kalsko - Kuligowo - Stołuń - Pszczew


5-6-4962020-08-0150,2 km02:19:050,315 km
lp. data dystans czas aktywny pod górę

◄◄

 


►►

 


Kolejna wyprawa rowerowa drogami i bezdrożami Pojezierza Międzychodzko-Sierakowskiego z cyklu "Gdzie Koła Poniosą". Wycieczkę rozpoczynam z OW "Karina" w Pszczewie, gdzie od wielu lat spędzam wakacje nad jeziorem pod przyczepą. Z ośrodka kieruję się do centrum Pszczewa i dalej w stronę Międzychodu, aż do drogi krajowej nr 24. Zanim dojadę do DK24 to muszę uważać, gdyż jest to często uczęszczana droga ze względu na połączenie Międzyrzecz - Międzychód.

Po drodze mijam wieś Nowe Gorzycko, gdzie skręcam w lewo w drogę leśną w stronę Wierzbna. Kolejny, an szczęście niedługi odcinek trasy to DK24 z dużym ruchem samochodów, lecz na szczęście od Wierzbna zaczyna się nie oznakowana ścieżka rowerowa.

Po przejechaniu niewielkiego odcinka, skręciłem w lewo w stronę Brzeźna, gdzie mogłem zobaczyć niewielkie Jezioro Brzeskie. Dalej droga prowadzi w stronę Zielomyśla, gdzie przed wsią skręciłem w prawo, w tamtym miejscu na horyzoncie majaczy drewniana wieża widokowa. Po zwiedzeniu wieży kieruję się przez las w stronę Lubikowa i dalej Lubikówka. W tamtych okolicach można podziwiać jedno z największych jezior w okolicy, Lubikowskie. Dalej droga prowadzi do Kalska, gdzie po drodze mijam zabytkowy o konstrukcji drewnianej Kościół św. Bartłomieja Apostoła. Od Kalska prowadzi piaszczysta droga przez las do Kuligowa. Po kilku kilometrach ciężkiego pedałowania przyszła ulga, zaczęłą się nawierzchnię asfaltową.

Z Kuligowa pojechałem w stronę Stołunia, gdzie mogłem zobaczyć obelisk poświęcony zapaśnikowi Leonowi Pineckiemu - swoje pasmo sukcesów święcił w okresie międzywojennym XX wieku. Ze Stołunia drogą betonową pojechałem w stronę wsi Szarcz, gdzie przed wsią skręciłem w prawo w drogę leśną i dalej lasem do OW "Karina" - koniec wycieczki.


gdzieś w trasie...

gdzieś w trasie...

gdzieś w trasie...

KALSKO /LS/ - Kościół Rzymskokatolicki
św. Bartłomieja Apostoła

źródło: Turysta 50+
2020.08.01

▲ top


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz